dimecres, 21 de febrer del 2007

SCADA










Després de la clamor popular, dedico unes paraules al Scada.




Fa un any vaig fer, com tots sabeu, un pedazo de Scada per una empresa que fabrica vidres. Ha sigut l'únic que he fet, i la veritat és que em va quedar molt bé, a més funciona de conya.




L'altra dia em van demanar que millorés el controlador PID que vaig fixar inicialment, que haig de dir que ho vaig fer sense càlculs, a ojo de concuvero. Vaig posar una Kp de 12, una Ti de 0,6 i una Td de 0,4. Com que volen disminuir el pic màxim, com podeu veure a la gràfica, he hagut de treure el model matemàtic del procès. Sembla mentida que el que hem estudiat a la universitat realment es pot aplicar i calcular. Us adjunto les gràfiques i els diagrames de blocs que he fet servir amb el matlab perquè veieu lo xulo que m'ha quedat. Després de fer proves amb el matlab he aconseguit baixar el pic, baixant tan sols la Kp a 8, la Td i la Ti no les he tocat, perquè si tocava la Ti em millorava en règim permanent però empitjorava el pic de resposta. Baixant la Kp he aconseguit disminuir el pic però he enlentit una mica la resposta.




Espero, que els que enteneu el que acabo d'explicar, us serveixi per entendre que realment s'aplica el que hem estudiat, que no queda en un calaix sense llum i que un dia haureu de recuperar els famosos apunts del CUGUI i del QUEVEDO, sí, realment serveix per alguna cosa. No hem tirat 3 anys de la nostra vida a la paparera!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Un aplaudiment pel Marc per tenir la valentia de posar un SCADA per aqui en mig en contra dels temporals i li agraeixo molt que ens faci cas de les solicituds.

Sembla mentida que tantes hores a la biblioteca hagin servit d'alguna cosa i no només siguin paper mullat per enmagatzemar a la llibreria de casa.
Tan que maleïem al Cugui i companyia, i resulta que amb el pas del temps fins i tot els hem d'estar agraïts.

Bé, la propera noticia que vulguis penjar, tu mateix, de moment no tenim peticions, però això te molt bona pinta.

Anònim ha dit...

Eieieieieeeeei!! Tota una lliçó de RA1 i RA2!! Nanos anem pel mal camí hem convertit un innocent blog en un fòrum de discussió freak!! Així que pel bé de la comunitat Marc, i lamentant-ho moltíssim, NO ENS FACIS CAS!!! jajajajajaja

Anònim ha dit...

Joooooooooooooooooo... Nens tantes coses que hihan per parlar i per publicar al blog i en trieu una de què la majoria e "mortals" no en tenim ni idea....Així no hi ha qui opini....
Marquitus q a mi no em fas tan cas, eh??!!! D'això n'haurem de parlar.... jajajajajaj....